tirsdag den 14. december 2010

Maryland Cookies

Maryland jule cookies

Disse små kakene er jul for meg, Min mor og tante har bakt disse så lenge jeg kan huske, de holdt gang i den gamle tradisjon med å lage 7 sorter veldig lenge. Jeg har laget to forskjellige av sorten, en med hvit sjokolade og mørk sjokoladet blandet,  og en annen med smarties


 Oppskrift om du ikke kan tyde min fine håndskrift :-)

400 g mel
360 g smør(rom temp)
360 g sukker
3 egg
2 ts bakepulver
3 ts varmt vann
1 kopp knuste hasselnøtter( kan sløyfes)
250 g sjololade (valgfritt)

smør og sukker røres hvit, tilsett et egg av gangen og miks i resten, sjololaden og eventuelt nøtter røres i tilslutt. Stekes ved 175 grader i ca10 min (varmluft) La røren stå kaldt til neste dag og bruk så en te ske og legg på bakepapir.

jeg laget dobbel oppskrift for å teste ut to varianter, men en oppskrift er stor nok


 
her med smarties
De ferdige med blandet sjololade
De ferdige med smarties

Det ble en stor ladning småkaker som nå ligger i bokser, de smaker fantastisk
TWO down, one more to go
I løpet av uken skal jeg bake kakemenn etter en sinnsykt god gammel oppskrift fra min Mormor, røren står allerede i kjøleskapet klar til bruk, så skal jeg bare finne tiden innimellom de danske og norske håndball jentene sine kamper .
Hilsener fra Iris


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...