fredag den 5. november 2010

Regnbue Cupcakes

Somewhere over the rainbow way up high
In the land that I heard of once
in a lullaby......



Anledning besøk av min gode venninne Andrea som kommer i morgen, ble det bakt noen happy regnbue cupcakes. Synes det ble så søte og nuttete

Er ikke vanskelig å lage, det eneste det trenges å gjøre er å blande farge røren og så legge det lag på lag

Oppskriften på cupkakene er faktisk fra den gode Danske kake "drømme kage"

  • 200 g sukker
  • 135 g smør
  • 4 egg
  • 270 g mel
  • 2 ts bagebulver
  • 2ts vanilje sukker
  • 1 1,5 dl mel



Og tro meg, den er smaskers





Sånn blir den inni 

 Regnbuen er laget med MMF eller Fondant, limt sammen med glukoselim og gullspray på toppen

Pretty pretty


 Well someday ill wish upon a star,
and wake up where the clouds are far behind me.
Where trouble melts like lemon drops,
away above the chimney tops thats where you`ll find me
Somewhere over the Rainbow,
 skies are Blue, and the dreams that you dare to dream, 
they really do come true. 
If happy little blue birds fly beyond the rainbow, why oh why cant I

God helg alle sammen

6 kommentarer:

  1. Kordan lager man glassuren? :)
    Dæm va kjæmpe fin :)
    -Marte-

    SvarSlet
  2. Hei Marte.

    Tusen takk
    Oppskriften kommer her:( ganske stor oppskrift)
    250 g mykt smør
    1 pk filadelphia ost
    1 stang vanilje
    2 ss melk
    2-4 pk melis, mixes helt til den kan stå av seg selv.
    Når jeg har farger i glasuren har jeg også 2-3 ts kanel, men ikke om den skal være helt hvit for da kan man se kornene til kanelen og det er ikke så fint. Lykke til og send gjerne et bilde til meg så jeg kan se :-)
    Ha en god dag, Mvh Iris

    SvarSlet
  3. Nydelige!
    Er det konditorfarge du har i røren??

    Mvh Maria W Bøe

    SvarSlet
  4. God morgen Maria.

    Takk for det:-) Ja jeg har brukt noen konditorfarge og noen matfarger ( som er mye mere konsentrert i fargen) De kan kjøpes på bla annet kagebutikken.dk som også sender til Norge.

    mvh Iris

    SvarSlet
  5. Hej Iris

    Så fik jeg endelig muligheden for at lave rainbow cupcakes. Min veninde ville gerne have noget kage med zumba farver til sin bursdag og jeg kom i tanke om dine cupcakes.
    Jeg må nok sige det er jævnt mere tidskrævende ind jeg først lige havde planlagt, men lavede heldigvis lige en test prøvning som mine kollegaer kunne nyde :)
    De smagte vældig godt! Glemt dog lige at de skulle have været smør uden salt i toppingen, da jeg ellers synes det smager lidt for meget af lurpak.

    Hilsner fra Chrestina, DK

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...